Skip to main content

Supervision

Jeg brænder for supervisionsområdet og har gennem alle årene haft mange forskellige typer af supervisionsopgaver både med psykologer og andre faggrupper inden for det sundhedsfaglige område.

Jeg har desuden beskæftiget mig indgående med supervisionsområdet i faglig og forskningsmæssig sammenhæng, da jeg har skrevet Ph.d. afhandling om supervision:

  • Gennem mit forskningsarbejde inden for supervisionsområdet har jeg haft fokus på læringsaspektet i supervision med henblik på, hvad der fremmer og hæmmer læring i supervision. (se i øvrigt: d. under publikationer)
  • Jeg har i en længere årrække siddet i styrelsen i Psykologfagligt Selskab for Supervision, – et selskab under Dansk Psykologforening, som har til formål at sætte supervisionsområdet på dagsordenen som en særlig psykologfaglig disciplin. (Link til PSfS: https://www.dp.dk/decentrale-enheder/psykologfagligt-selskab-for-supervision/)
  • Supervision af socialfagligt personale i kommunalpsykiatriske bo- og støttetilbud
  • Desuden underviser jeg løbende i supervision (se i øvrigt Kurser og undervisning for aktuelle kurser)

Jeg har mange års erfaring indenfor følgende supervisionsområder:

  • Psykologer i psykiatrien: Psykologfaglig vejledning, supervision på udredning af og psykoterapisamtaler med psykiatriske patienter.
  • Supervision af psykologistuderende på psykologiuddannelsen i 5 – 10 måneders forløb
  • Supervision af psykologer til autorisations- og specialistniveau
  • Supervision af psykologers netværksarbejde med andre faggrupper
  • Supervision af psykologer, der arbejder indenfor psykiatrien, inden for det socialfaglige område og med rådgivning af unge og voksne
  • Supervision af ledelsesopgaver
  • Supervision på supervision
  • Supervision af tværfagligt personale inden for det sundhedsfaglige område (sygeplejersker, læger, musikterapeuter, socialrådgivere).
  • Supervision af medarbejdere i frivillige organisationer

I supervisionen tages der udgangspunkt i den enkeltes behov for at få belyst den problematik, som medbringes. Der tages samtidig udgangspunkt i den læringsproces supervisanden er i pt. Supervisionen vil omfatte både de faglige læringsaspekter, der kan være i sagen og de tanker og reaktioner, som sagen sætter i gang i supervisanden.

Supervisionen kan foregå individuelt eller i gruppe, enten her i min klinik, eller ude på jeres arbejdsplads.